11-03-2017 - Nocturna al Pic Duraneu
16-03-2017 - Volta per la Vall de Gerber
14-03-2017

Ens anuncien 2 dies de bon temps i decidim anar al Eyjafjallajökull. Es el volcà que va esclatar el 2010 i que va col.lapsar els espais aeris.
Aquest cim es pot fer per diferents llocs però nosaltres decidim fer-lo en 2 dies dormint al refugi lliure de Fimmvorduhals amb l'esperança de veure per la nit una aurora Boreal. El refugi guardat està tancat a l'hivern.

Sortim amb els esquis a l'esquena a la cascada de Skogar. Caminem ben be 2 hores fins a posar-nos els esquis per unes interminables terrasses de relleu molt suau.
A partir d'aquell punt començarà una llarguíssima i molt suau pujada de mes de 3 hores que ens portarà al refugi. Total gairebé 5 hores mitja de marxa.
El refugi estava mal tancat i ens trobem ben ple de neu tota l'entrada. Com que no hi ha gas, tot i que ens havien assegurat que si, ens quedem sense sopar i el que es pitjor, sense aigua.

El dia següent comencem l'ascenció amb l'esperança que per fer els 600 m de desnivell fins al cim estarem unes 3 hores com a màxim. Res mes lluny de la realitat. Aquí en mig d'aquestes immenses masses de gel de la gelera tot sembla mes a prop, però necessitem gairebé 5 hores per fer el cim en mig d'un fred intens i de la boira que s'ens havia posat a sobre.

Ara quedava la baixada i per contra del que ens pensàvem gairebé no varem remar. Mes de 1200 de descens per una neu molt bona sense fer gaire be cap gir i amb schuss. Això ens dona idea de la inclinació del relleu.

Finalment com que no trobem el pas per atravessar el riu hem de seguir per la vessant dreta i amb els esquis a l'esquena durant hora i mitja fins arribar un altre vegada a Skogar.

En definitiva una ascenció molt maca per els paisatges i l'entorn. A mes de molt solitària dons no varem trobar ningú en els 2 dies tot i el bon temps.
El problema es que l'ascenció es molt llarga ( 40 km anar i tornar ) i el descens no es molt atractiu especialment si no l'agafes be.
Hi ha un itinerari que fas el cim en un dia i que surt de les granges del sud o un altre itinerari que ve del nord.

Aquesta itineraris tenen l'inconvenient que la gelera presenta bastantes esquerdes i s'ha de conèixer be.

En definitiva un lloc molt recomanable per anar a fer esqui de muntanya però amb una idea diferent del que estem acostumats a trobar a Pirineus i Alps

Cascada de Skogar on comença l'ascenció

Pel cami anem trovant un regitzell de salts d'aigua

El cim ja treu al nas. Encara que no ho sembla però està molt lluny !!!

Les inacabables planuries de les mesetes volcàniques d'Islandia

Sota la vigilància de l'Atlantic nord

Després de 5 hores i mitja per fi el refugi

Traient la neu de dintre el refugi

Comencen el segon dia

Vista del refugi guardat de Fimmvorduhals. A l'hivern està tancat

La boria s'ens tira a sobre

Al cim. Quin fred que fot !!!

Comença al schuss de 1200 m de desnivell

De baixada, vista del refugi on hem passat la nit

I per finalitzar el dia un pont de fusta a punt de caure. Només ens faltava això